Funkcjonalność SmartAttach

System pocztowy ma ustawiony limit na wielkość wysyłanej wiadomości wynoszący 40 MB. Jest to suma treści, nagłówków i załączników. Limit na załącznik wynosi 20 MB. Można jednak przy użyciu opcji smartattach dołączać pliki wielkości do 2 GB. Pliki mogą być zaczytane z folderu Dokumenty użytkownika lub jego komputera. W przypadku zaczytywania plików z komputera będą one dołączane do wiadomości i zapisywane w katalogu Dokumenty lub jego folderach. Istotne jest, że pliki z katalogu Dokumenty są wliczane w limit konta i są w nim przechowywane do momentu ich skasowania przez użytkownika, ale nie wcześniej niż odbiorca wiadomości pobierze załącznik.
Całą procedurę rozpoczynamy od tworzenia wiadomości, standardowo ustawiamy adresy odbiorców, redagujemy treść i decydujemy w jaki sposób chcemy wysłać dołączony plik.
Poniższa ilustracja przedstawia tworzenie wiadomości z wykorzystaniem funkcji smartattach.

Plik może byc dołączony z katalogu dokumenty z konta użytkownika, co pokazuje poniższy załącznik.

Może być również dołączany z folderu lokalnego komputera.

Dołączone pliki w formie bezpośrednich plików lub linku są widoczne na ekranie redagowanego maila. Odbiorca takiej wiadomości otrzyma załącznik lub link do załącznika z możliwością jego pobrania.

Ściągnięcie pliku do katalogu Dokumenty nadawcy może zająć trochę czasu, zależnie od przepustowości łącza i wielkości załącznika.
Odbiorca takiej wiadomości otrzyma załącznik lub link do załącznika z możliwością jego pobrania.

W przypadku wysłania wiadomości do odbiorcy w innej domenie w mailu zamieszczany jest link do pobrania pliku. Plik zostanie zapisany na lokalnym komputerze odbiorcy wiadomości. Poniżej przedstawione przykładową wiadomość u odbiorcy.

W wyniku kliknięcia na wybrany plik pojawi sie nowa strona z opcją umożliwiająca ściągnięcie pliku.
Powrót do strony początkowej